Absolvent se vyznačuje, kromě klíčových kompetencí, také níže uvedenými odbornými kompetencemi:
- provádí účetní operace podvojného účetnictví;
- provádí jednoduché ekonomické analýzy a ekonomické rozvahy, marketingové analýzy a orientuje se v zásadách managementu
podniku;
- orientuje se v oblasti trhů – výrobků a služeb, práce a kapitálu;
- orientuje se v subjektech a produktech finančního trhu, činnostech bank a v obchodování
s cennými papíry;
- zná podstatu a princip podnikání;
- zná význam, účel a užitečnost vykonávané práce;
- orientuje se v tržní ekonomice;
- zná princip tvorby ceny a sestavuje kalkulace ceny výrobků a služeb;
- umí vypočítat daňovou povinnost jednotlivých daní daňové soustavy ČR;
- umí vést obchodní jednání, provádět a zajišťovat nákup a prodej zboží a služeb,
- vyhotovuje písemnosti v normalizované úpravě,
- provádí průzkum trhu včetně vyhodnocování výsledků, využívá marketingové nástroje
k prezentaci podniku a jeho produktů,
- uplatňuje poznatky psychologie prodeje, poskytuje následnou péči o zákazníka,
- vede reklamační řízení při dodržování práva spotřebitele,
- chápe kvalitu jako významný nástroj konkurenceschopnosti a dobrého jména firmy;
- organizuje systém managementu kvality a uplatňuje principy řízení procesů;
- aplikuje techniky zlepšování kvality, dosahuje kvality v logistice, při prodeji a poprodejních službách;
- využívá znalostí základních měřících metod a technik, zajišťuje kontrolu procesů a produktů;
- monitoruje a měří procesy a produkty, sbírá data a analyzuje údaje.